Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

מחפש אפקט\פריאמפ וצריך עזרה


sahbak

Recommended Posts

שלום!

אני צריך עזרה כי גיל גרוס לא עוזר לי.

אני חדש בקטע של אפקטים קומפרסורים פרי אמפים וכו'..

אני רוצה להוסיף קצת אוברדרייב לנגינה שלי משו כזה:

(זה בלי מפרט כמובן)

איך מגיעים לסאונד כזה? (אנא חסכו ממני את ה- אתה תצטרך את האצבעות והמוח של הבסיסט בשביל להגיע לאותו הסאונד בדיוק) המליצו לי על philosopher tone שהוא בעקרון קומפרסור עם אפשרות לדיסטורשן אבל זה נראה לי חצי כוח ולא כ"כ מה שאני צריך

שמתי עין על AMT - BASS CRUNCH שהוא בעצם פריאמפ וממש אהבתי את הסאונד.. השאלה אם מה שאני צריך זה פריאמפ..

זה ממש הסאונד שאני מחפש

אני בעצם מחפש אפקט\פריאמפ\עצם כלשהו שאיתו אוכל להגיע לסאונד שאני רוצה בכל מקום עם כל מגבר (+- כמובן כי בכל מגבר הסאונד שונה) , שבעצם יעצב את הסאונד שלי כמו שאני רוצה

האם הפריאמפ הנ"ל זה מה שאני צריך?

תקציב: 1000 שח (גמיש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. תוריד את הספר של drugstore fanatics על איך הם הקליטו את האלבום שלהם:

http://drugstorefanatics.com/page.php?id=3

רמז - את הבס הם הקליטו עם גיטר ריג אמפג,  ועוד כמה מגברי בס וגיטרה

ב. לפי מה שכתבת, אני מבין שאתה צריך פריאמפ עם דרייב. תקרא את הביקורת שלי על הBASS CRUNCH (המצויין לדעתי)

http://www.ibass.co.il/forum/index.php/topic,2504.msg25921.html

לצערי, עד 1000 שקל אין מצב שתמצא אותו בארץ. אני הזמנתי מחו"ל והוא עלה לי 200 דולר ואחרי משלוח ומכס יצא שם כמעט 1100 שקל

יש אלטרנטיבות מצויינות כמו הbass driver di או הvt bass של tech-21 שיעלו לך יותר

יכול להיות שגם סתם דרייב לבס כמו הODB-3 של בוס לדוגמא יכול לספק אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה!

דבר שני מה ההבדל כאילו בין פרי אמפ לרק אפקט?

פרי אמפ אפשר לחבר למחשב ולסתם רמקולים (זה בעצם מה שנותן את האות - מדמה מגבר) ?

עדיף כבר להשקיע במגבר? (למרות שפריאמפ זה נייד יותר)

וכן אין לי בעיה להשקיע גם 1500 שח אם זה שווה את זה ...

מאיפה קנית את הAMT? והאם הוא נמכר גם בארץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יבואן לAMT בארץ, נראה לי מיוזיק גייט

אני קניתי אותו מפה:

http://www.music123.com/amplifiers-effects/amt-electronics-bc-1-bass-crunch-bass-preamp

אם אתה גר באיזור אשקלון אתה מוזמן לשמוע אותו אצלי

לגבי השאלה השניה שלך:

כל מגבר מורכב מ2 חלקים - פריאמפ (קדם מגבר) ופאוור-אמפ (מגבר כח)

הפריאמפ הוא בעצם מה שמעצב לך את הטון. יכול להיות שיהיה עם דרייב ויכול להיות שלא. והוא יכול לבוא בגירסת ראק או בגירסת פדאל.

לא משנה באיזה פריאמפ אתה משתמש, הוא עדיין לא מספיק בשביל להגביר בוקסה ואתה תצטרך מגבר כוח

אבל כן תוכל לחבר אותו לכרטיס קול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא כזאת: האם זה מה שאני צריך בשביל שתמיד יהיה לי את הסאונד שאני מחפש? (נגיד בחדרי חזרות או בהופעות?)

ועוד שאלה:

רק כדי להבין איך פריאמפ עובד.. ברגע שאני מחבר אותו למגבר הוא מבטל את הSETTINGS של המגבר ומשתמש בו בתוך אמצעי הגברה בלבד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא כזאת: האם זה מה שאני צריך בשביל שתמיד יהיה לי את הסאונד שאני מחפש? (נגיד בחדרי חזרות או בהופעות?)

ועוד שאלה:

רק כדי להבין איך פריאמפ עובד.. ברגע שאני מחבר אותו למגבר הוא מבטל את הSETTINGS של המגבר ומשתמש בו בתוך אמצעי הגברה בלבד?

רק אתה תדע אם זה מה שאתה מחפש, לכן כדאי לך לשמוע כל פריאמפ שתהייה מעוניין בו לפני שאתה קונה. מנסיון עבר שלי, הזמנתי פריאמפ של חברה ידועה ולמרות האיכות הגבוהה של המוצר, הוא לא נשמע כפי שציפיתי ונאלצתי למכור.

בנוגע לשאלה השניה שלך, הפריאמפ לא יבטל את הגדרות המגבר אלא יתווסף אליהם. חשוב לשים לב שזו עשוייה להיות נקודה בעייתית: אם יש לך בס אקטיבית עם פריאמפ מובנה עליה + פדאל פריאמפ על הריצפה + פריאמפ מובנה במגבר, זה יביא אותך למצב שאתה עלול מאוד לא לאהוב את התוצאה ויהיה לך קשה לשלוט בסאונד (שוב, זה מנסיוני האישי). אחד הפתרונות היעילים במצב כזה, לדעתי, הוא לנטרל את הפריאמפ של הבס ולעבוד איתה פאסיבי (בהנחה שיש לך עליה סוויץ' פאסיבי/אקטיבי) ולתת לפרחאמפ החיצוני לעשות את העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל שעובדים עם פראמפ חיצוני כדאי לחבר אותו לחיבור ריטרן באפקט לופ של המגבר אם יש. ברוב המגברים הרציניים יש כזה חיבור. ככה עוקפים את הפראמפ של המגבר ומגיעים ישר לפאוור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ ה-loop נכנס אחרי הפרה-אמפ ואחרי האקולייזר, ולפני ה-power-amp. זה כל הרעיון שהאפקטים יקבלו את הסאונד אחרי הפרה-אמפ והאקולייזר. אין כמעט טעם ב-loop אם הוא חוזר לפרה-אמפ, זה בדיוק כמו לשים את האפקטים בין הגיטרה לפרה-אמפ של המגבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כך. אחרי הכל. יש מגברים יותר מתחכמים שנותנים לבחור. נניח בטרייס אליוט וחלק מהמרקבסים אני חושב. אבל ככלל זה אחרי הפראמפ. ישר לפאוור.

כמו כן זה יכול לעבוד יופי עם רמקולים מוגברים או פאוור אמפ נפרד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מבין נכון אם כך, אני תיאורטית יכול לחבר את הגיטרה במקום ל-input ל-return ולהיכנס ישירות למגבר ולעקוף לחלוטין את הפריאמפ של המגבר? ובכך למעשה הפריאמפ היחיד שיהיה פעיל יהיה על הבס (בהנחה שיש שם פריאמפ כמובן)?

מעניין... לא ידעתי את זה עד עכשיו, טוב שיש פורום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק כך מוריס. אם תתחבר דרך ה-return בלבד, תתחבר ישר ל-poweramp

סופסוף הגעתי הביתה ושמעתי את הקטע של drugstore fanatics ברמקולים סבירים. אני די בטוח שיש שמה גם ריוורב חוץ מאוברדרייב.

בכל מקרה, לפותח השרשור, בגדול סאונד האוברדרייב נולד כאשר מגברי מנורות הוגברו עד לקצה, ואז המעגל החשמלי הגיע לרווייה (clipping) מה שיצר את סאונד האוברדרייב. אח"כ שחזרו את הסאונד הזה באמצעות פדאלים. בגלל זה יש הרבה דמיון בין פדאלים שמסווגים כפרה-אמפ לפדאלים שמסווגים כאוברדרייב. אני מציע שלא תתמקד ב"כותרת" של הפדאל אלא בסאונד שלו ובפונקציות שלו. תכלס אפשר לחפור על זה שעות ואין לי ממש כוח עכשיו. תיתן האזנה בטיוב ל -

aguilar agro

darkglass electronics b3k

tech 21 vt bass

tech21 leeds (למרות שזה לא פדאל ל"בס", הוא יעשה את העבודה). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...