Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

לוח ניקוד

תכנים פופולרים

Showing most liked content on 09/08/20 בכל התחומים

  1. אהלן חברים! בערך לפני זה איזה חודשיים ראיתי פוסט בפייסבוק של בנצי גפני שפרסם שהתחיל לקבל תלמידים. מי שלא מכיר, בנצי הוא אחד הבסיסטים המוקלטים במוסיקה הישראלית, חתום על אלבומי מופת כמו "אין עוד יום" של גידי גוב, "אנטרטיקה" של קורין אלאל, "אהביני" של רמי קליינשטיין, "מוסקט" של אריק ושלום ועוד איזה מיליון וחצי דברים (גם בספרייה בפורום יש טרנסקריפציות שלו)... זה לא שחיפשתי מורה, שנים כבר לא הלכתי לשיעור (מנגן 18 שנים סה"כ), אבל שראיתי את הפוסט שלו אמרתי לעצמי שאני חייב לגשת, בדוק אקבל שיעור חשוב במוסיקה, וואללה צדקתי. הצורת לימוד שלו שונה ממה שהורגלתי אצל מורים אחרים, שכולם היו עם רקע בג'ז. לרוב אצלם הלימוד מגיע דרך הוצאת טרנסקריפציות מביצועי ג'ז ידועים , בניית ווקין בייס, אלתור על מודוסים/אקורדים וכו... אני לא ג'זיסט, זה לא הז'אנר שלי, אבל מבחינת לימודי בס נראה שכמעט כל המורים לבס מתבססים על ג'ז בלימוד שלהם (אחרי שהתלמיד ביסס טכניקה סבירה). הגישה של בנצי היא גישה יותר של אולפן. מזתומורת? לרדת לרזולציות הקטנות שבחדר חזרות/במה לא נשים אליהם לב, אבל באולפן זה משמעותי. לדוגמה: אורכי צלילים, איצבועים, צורת החזקת המפרט, צורות השתקה של יד שמאל וימין, והכי חשוב- איך לגשת לשיר שצריך טייק בס, למה להקשיב? איך להתייחס לתופים/שירה/אווירה ולייצר טייק בס שמשרת את השיר בצורה מוזיקלית ומעניינת. השיעור מתבצע בסטודיו שלו באולפני פלוטו בת"א, שזה פינוק בפני עצמו. בשיעורים אנחנו פותחים פרוייקטים של הפקות שלו בפרוטולס, מקליטים טייק בס, מקשיבים, מנתחים ומקליטים שוב- וזה הרגע שבו אני מקבל את הטיפים החשובים ביותר, פה השיעור. מיותר לציין שהכל שם נשמע מיליון דולר, אחרי הכל זה קונטרול של אולפן הקלטות ולא כיתת לימוד. זו הזדמנות אדירה (גם בגלל ששוק ההופעות כמעט ולא קיים) ללמוד מנגן שהוא בA CLASS מבחינת נגני סשן וגם מבחינת הפקה. השיעורים מתקיימים באולפני פלוטו, לבנדה 45, ת"א (מרחק הליכה מתחנה מרכזית). 052-394-2410- בנצי גפני.
    1 like
  2. לא דיברתי על הז'אנר ג'אז עצמו, דיברתי יותר על צורת ההוראה של מורים שהזא'נר העיקרי שלהם הוא ג'אז. מהניסיון שלי- לרוב הדגש יהיה על האלתור, פירוקי אקורדים, ווקינג בס אבל לא על סאונד ובניית תפקידים לשיר.
    1 like
  3. שוב צודק, שוב תיקנתי, ושוב תודה.
    1 like
  4. אכן טיפוס. נראה כאילו גזרו אותו ישר מהאייטיז, קומפלט עם השפם, והדביקו למציאות היום. גם אני חיפשתי הדגמות של סטיינברגר מקורית, והתאכזבתי לגלות מעט מאד. מוזר. בכל אופן, הנה הופעה שלמה של הפוליס עם סטינג מנגן בסטיינברגר, עם סאונד לא רע: והנה קליפ של מיקי שביב עם סטיינברגר. נדמה לי שהוא סיפר לי פעם שהוא באמת ניגן איתה בהקלטה, אבל אל תתפוס אותי במילה.
    1 like
×
×
  • Create New...