NItzanMa פורסם מרץ 16, 2011 פורסם מרץ 16, 2011 לא ממש קשור לנושא הפורום אבל מה אתם חושבים על הפסיקה במשפט של אריאל זילבר נגד הדג נחש?
tomersg פורסם מרץ 16, 2011 פורסם מרץ 16, 2011 אני חושב שזו בושה וחרפה לתרבות הישראלית ולבית המשפט. אני חושב שנעשה לדג נחש עוול. ברור שנעשה שימוש בליין של "ואיך שלא" אבל במרומז, בעדינות, תוך שינוי הפראזה וזה נשמע כמו מחווה לשיר המקורי ולא בקטע של גניבה. זה בכל אופן לא המוטיב העיקרי בשיר של הדג. והטענה בקשר למסר "הלא חינוכי ולא ערכי" מצד אריאל זילבר הוא מגוחך ועלוב עד עצוב ומקומם. טענה שבאה מבנאדם שכתב שירים כמו התמהוני והתפרסם עם שירים כמו הולך בטל, שהמסר המהותי שלהם לא שונה בהרבה מהשיר של הדג. אבל זילבר בכלל שופע מסרים חינוכיים בשנים האחרונות. בושה ובזיון. זו דעתי.
baas פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 נכון, זה טפשי שזילבר נזכר עכשיו שגנבו לו את השיר. ובטח שלא צריך להוריד מהמדפים שני אלבומים בגלל זה. אבל: א)מה שקרה קרה שגלל שזילבר מתנגד לשירים המעודדים שימוש בסמים, ולא בגלל ה"גניבה". ב)זילבר עצמו כבר מזמן מצהיר שהוא לא עומד מאחורי שיריו הישנים (דווקא שיר התמהוני זה קאבר מתורגם לשיר גרמני). ג)בבקשה לא להשתמש יותר במודוס הדורי - רשמתי עליו פטנט ואני מסדיר את זה באקו"ם, תוך כמה ימים אני מתחיל בסבב תביעות קצר.
Duba פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 מזכיר לי את התביעה שחטף ונילה אייס מקווין על השימוש בבייס ליין של Under Pressure לפי השמועות, אייס הגיע איתם לפשרה כספית מחוץ לכתלי בית המשפט והמשיך להופיע עם השיר הזה. את אותו הדבר היה אפשר לעשות גם במקרה הזה. אבל לא לתת להם להופיע עם השיר? זה מוגזם! אגב, אם כבר צריך לתבוע בארץ מישהו על גניבה זה את משינה. אני כבר מרים טלפון למדנס ופיקסיז
baas פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 העניין הזה שמשינה גנבו ממדנס - זה אחד הבלופים הגדולים ביותר שכל אחד שלא שומע משינה אוהב לנפנף בו, בלי לבדוק אם זה נכון בכלל. שורש המחלוקת הוא בשני שירים: ריקוד המכונה לעומת one step beyond, שהם בסך הכול שני קטעי סקא אינסרומנטלים בעיקרם, שנפתחים בקטע דיבור. זה הכול, ובטח שיש עוד קטעים כאלה. עוד שיר - רכבת לילה לקהיר לעומת night boat to cairo. במקרה הזה הדמיון היחיד בין השירים הוא בשם של השיר (!!!) אבל זה מספיק כדי להאשים בגניבה.... אם כבר דמיון מסויים בין שיר של משינה לשיר של מישהו אחר - אז "אכזבה" לעומת boys don't cry של הקיור. כאן יש דמיון פלוס. אבל נמאס כבר שחרטטנים צוררי מוזיקה ישראלית (ואני לא מדבר עליך דווקא - דובה ) אוהבים לחזור שוב ושוב על "משינה גנבים" בלי שהם שמעו שירים של מדנס מאז שVH1 עבר תפנית והתחיל לשדר בעיקר פופ מהסוג הגם-רקוב-וגם-משעמם. וזהו. פתחתם לי את הצ'אקרה של משינה. *** ועוד תיקון למשפט הדג נחש - אסור להם להופיע עם השיר בעיבוד המקורי. כל מה שהם צריכים להוריד זה את הליין הקצר שזהה ליין של חולות נעים. ***
Bootvi פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 זה עצוב ומעצבן... אריאל זילבר כבודו במקומו (אולי כבר לא), אבל 7 שנים לגרור אותם בבתי דין? חבל...
Duba פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 הנה עוד כמה אמנים שאריאל זילבר יכול לתבוע: http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3843363 ואגב יותם, אני מאוד אוהב את מדנס, הכרתי אותם הרבה לפני שהכרתי את VH1 ושומע אותם עד עצם היום הזה
baas פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 מדנס יסססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססס! אבל אני עדיין חושב שמשינה לא ממש גנבו מהם....
kdeal פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 בקשר לאריאל זילבר... בית המשפט אמר את דברו... אבל אני עד עכשיו מנסה לשיר את "ואיך שלא" על הליין של "מה נעשה מה נעשה"... זו ממש לא נשמעת לי גניבה ברורה שאין בה כל ספק..... אם כבר דמיון מסויים בין שיר של משינה לשיר של מישהו אחר - אז "אכזבה" לעומת boys don't cry של הקיור. כאן יש דמיון פלוס. הוריקן של בוב דילן == גברת שרה השכנה הבית של הייוואי סטאר של דיפ פרפל == הבית של "פחי שואו"
baas פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 זה עצוב ומעצבן... אריאל זילבר כבודו במקומו (אולי כבר לא), אבל 7 שנים לגרור אותם בבתי דין? חבל... אני לא בטוח, אבל לדעתי התביעה היא מהזמן האחרון ולא מאז שהשיר יצא. קרן - גברת שרה השכנה בטוח גנוב, יש קשר גם במוזיקה וגם במילים. את היוואי סטאר אני לא מכיר, אבל פחי שואו זה שיר גרוע ביותר שפותח את אחד האלבומים האהובים עליי בכל הזמנים, ובהחלט אלבום הז***** האהוב עלי ביותר! הלוואי והשיר הזה לא היה קיים - זה השיר היחיד באלבום שהוא פחות ממושלם.
GilGB פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 מזכיר לי מאוד את המקרה תביעה של אבבא נגד אופת'. הכל בשביל כסף.
False-ind פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 אני לא יודע מה בדיוק הלך שם אבל הם עדיין לקחו משפט שתכלס הוא מרכז השיר הזה. זילבר תבע אותם וזכה, מכאן הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. תכלס מישהו היה עושה לי משהו כזה בלי רשות גם הייתי מתעצבן אני חייב להגיד. לגבי משינה, אני בטח אקבל קיתונות של בוז ובלגן אבל הם תמיד הזכירו לי את המותג עלית. בוא ניקח מה שהולך בחו"ל ונייבא אותו לארץ בצורה פחות מוצלחת, שוב פעם זאת דעתי.... ולגבי המודוס הדורי http://www.youtube.com/watch?v=qlIU-2N7WY4
Jazzbassi פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 משינה כל כך גנבים שאין לי כח בכלל להתחיל לתת דוגמאות. כמעט בכל שיר שאזכיר הם גנבו משהו אם זה טקסט ולחן מגברת שרה השכנה, אם זה הדברים האחרים שהוזכרו פה שחוץ מקטעי דיבור יש גם את הסקסופון והלחן - איך אתה לא שומע את זה ?!?!? בכל מקרה משינה תרמו הרבה למוזיקה בארץ אבל גם "יבאו" לא מעט דברים בצורה לא חוקית!
baas פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 אני אנצור את לשוני בעניין....נגעתם לי פה בנקודה רגישה ביותר.... וגם לא תשכנעו אותי שאני טועה, "בדקתי" את הטענות האלה לפני יותר מעשר שנים כבר.
NItzanMa פורסם מרץ 17, 2011 מחבר פורסם מרץ 17, 2011 אני תמיד חשבתי שזה לא משנה אם משינה מעתיקים או לא העיקר אם הם עושים את זה טוב..... פעם לפחות הם עשו....
GalShaya פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 אריאל זילבר צריך להתבייש. אומנם הוא עשה את זה בגלל שהשיר "מעודד צריכת סמים" וזה נוגד את המוסר הגבוהה של פנאט דתי ימני קיצוני לא יציב שזורק הצהרות מוזרות על ימין ועל שמאל, אבל זה בכלל לא משנה עובדה אחת פשוטה... שהוא שם את עצמו במקום כלכך גבוהה ולא אנושי וקבע כאילו יש לו "בעלות" על הולכת קולות (!!!!) באופן היפוטטתי באותה מידה שאריאל זילבר ניצח בתביעה הזאת יכל גם ז'אן פיליפ רמו ( http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Philippe_Rameau ) לבקש זכויות יוצרים מכל מי שאי פעם כתב שיר טונאלי (שזה בערך כל השירים שאנחנו מכירים) כי הוא קבע לראשונה מושגים טונאליים שכולם משתמשים בהם. שימו לב, אריאל זילבר מתלונן שגנבו לו דבר כזה, רצף האקורדים (בסולם שאני מכיר אותו מנגן את זה שהוא מי מינור) Em- D - C- G דיאטוני לחלוטין אופייני למיליון שירים. והוא מתלונן על זה שהדג נחש מנגנים הולכה שבה ישנה חזרה על אותה הקדמה (שמתחילה מה3 של הסולם ועולה דיאטונית לחמש, בסולם המדובר זה פשוט סול לה סי) ונוחתת על השורש של האקורד בשלושת האקורדים הראשונים וכאשר זה מגיע לסול הקדמה משתנה להובלה לסול מהדו שבתיבה הקודמת (רה מי סול סול), כלומר הכל דיאטוני והכל אקראי לחלוטין, עכשיו לך תטען בתור אריאל זילבר שאתה כזה חשוב שכולם ישר חושבים כשהם כותבים תפקיד קלידים על "וואו חשוב מאוד שאני לא אשתמש במשהו שאריאל זילבר השתמש בו, הוא מלך המוזיקה ואסור לי לחזור על ההולכות שלו", חתיכת פוץ מתנשא, אפשר לחשוב שהוא באך שהוא יכול לשים יד על הולכת קולות ולהגיד זה שלי ואסור לך לנגן את זה יותר, מה גם שהתפקיד שם הוא עם טנשנים שונים לגמרי ממה שאריאל זילבר מנגן וגם הקצב שונה בו בקטנה. אני בעד לתבוע את כל חבריו הנחמנים האידיוטים שלוקחים כל שיר שיוצא לרדיו וזורקים עליו נחמן מאומן אלף פעם בבירור שזה אותו שיר ובבירור כדי לתפוס תשומת לב, בושה וחרפה, לעומת המוזיקאי הגאון שהוא היה עכשיו הוא פשוט פיסת זבל של בנאדם, הסיפור הזה כלכך מעצבן אותי, איזה חרטטן לא יציב יושב ועושק את אחת הלהקות היחידות במיינסטרים שגם פעילות באופן רציף וגם שומרות על יושר אומנותי מסוים. מה גם שאני לא חושב שיש לו איזשהיא זכות לתת ביקורת על מה מוסרי ומה לא מוסרי בנוגע לעידוד בשימוש סמים קלים או לא, אף אחד לא שם אותו להכתיב מוסר פה בארץ ובתביעה הוא זכה על "גניבה אומנותית" ומבחינתי (וגם מבחינת החוק) כל מה שהוא זה אנטי-אמן ותאב בצע.
GilGB פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 לפי מה ששמעתי הם יצטרכו להוריד את האלבום החדש מהמדפים בגלל העניין הזה.
רמון פורסם מרץ 17, 2011 פורסם מרץ 17, 2011 היה היה פסנתר מושווה בעל 12 צלילים בהבדל של חצי טון אז בא יוהן וכתב בשביל כל חצי טון פרלוד ופוגה, ככה, שיהיה ואחרי זה הוא כתב עוד 12 כאלו, נוספים, שיהיה מה לנגן אבל הקהל רצה בסה"כ 4 אקורדים, פשוטים, שיהיו דומים http://www.youtube.com/watch?v=lNdUgBwpglw&feature=fvst ואז ה"יוצרים" ביקשו עו"ד שיהיה מה לאכול והם (לא) חיו בעושר.
tomersg פורסם מרץ 18, 2011 פורסם מרץ 18, 2011 אני בכלל די מאמין שחברי הדג נחש ואריאל זילבר בקושי נפגשו בעניין הזה, ורוב העניין הוא בין עורכי דין, שכמובן חיים על זה, כי הרי מאז שכמעט כל סיום מחזור לימודי משפטים ממלא את איצטדיון טדי, הפרקליטים האלה צריך לעשות משהו עם עצמם. ולא רק זה, אני די מאמין שבקרוב מערכת המשפט הישראלית, שגם ככה די צולעת ורקובה, בלשון המעטה, הולכת להיות מוצפת בתיקים כאלה. תעשית המוזיקה 2011. תמונות קשות.
baas פורסם מרץ 21, 2011 פורסם מרץ 21, 2011 גל - אתה טועה בגדול בעניין התביעה. שורש ה"גניבה" היא לא בארבע אקורדים, שזה סתם משהו שנהיה מגניב להגיד שאריאל זילבר תבע על ארבע אקורדים, אלא במלודיה שחוזרת על עצמה ברקע, מהקלידים, ונשמעת בדיוק כמו המלודיה של השירה של "חולות נעים". וכן - גם על אותו המהלך.
GalShaya פורסם מרץ 21, 2011 פורסם מרץ 21, 2011 לא טעיתי, אני טוען שהמלודיה הזאת היא סה"כ הולכת קולות דיאטונית לא מיוחדת כלכך שלא קשה להאמין שנוגנה "בטעות" היא לא מלודיה, היא סה"כ סופרן, אם היא היתה מנוגנת ע"י כלי אחר או חוזרת בשלב מסוים היא היתה "מנגינה" ככה היא סה"כ סופרן, הקולות לא צריכים להיות הומופוניים בשביל שזה יהיה סופרן ולא מנגינה השאלה היא איפה זה עומד במוזיקה, וזה לא עומד בתור מלודיה בפני עצמה.
baas פורסם מרץ 22, 2011 פורסם מרץ 22, 2011 אל תשכח שאנחנו מדברים כאן על מוזיקה ישראלית - כן? הדג נחש ללא ספק הכירו את השיר של זילבר, כמו כל אחד אחר במדינה, ולא בטוח בכלל שהם יודעים מה זה דיאטוניות והומופוניה. זה נשמע אותו הדבר - וזה מספיק לדעתי.
Duba פורסם מרץ 22, 2011 פורסם מרץ 22, 2011 גל הלכת רחוק מדי. במקרה הזה לא הביאו מוסיקאי מלומד שיסביר לשופט על רצף אקורדים ועד כמה המהלך הדיאטוני בשיר נפוץ, אלא הלכו בשיטת השכונה. ראה כתבה מלפני יומיים: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1220985&contrassID=1&subContrassID=10&sbSubContrassID=0 "אין חוק שקובע מה שיעור הצלילים שהועתקו שבגינם תיקבע שבוצעה העתקה", מסביר מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דויד, "המשפטנים קוראים לזה 'מבחן האדם הסביר'; אם האדם הסביר מזהה בצירוף הצלילי הזה משהו שהוא מכיר, דיינו. במקרה זה השופט, על סמך חוות דעת שהוא מקבל ועל סמך אוזניו שלו, בוחן את הדברים". אם השופט שמע שזה דומה, אז זו העתקה. במלים אחרות, שכונה.
baas פורסם מרץ 22, 2011 פורסם מרץ 22, 2011 אני אישית, כששמעתי את השיר פעם ראשונה ישר שמתי לב לגניבה הזאת. זה מספיק לדעתי. וכל ענייני השמאלנים\ימנים שבכתבה הזאת זה קשקוש אחד גדול - כמו שאריאל זילבר מסביר בעצמו.
NItzanMa פורסם מרץ 25, 2011 מחבר פורסם מרץ 25, 2011 אני אישית חשבתי תמיד שהדג נחש סימפלו או יותר נכון ריפרנסו את השיר באופן ברור ומוסכם... אבל בכל מקרה אני נגד קביעות כאלה באופן כללי- יש כמות מוגבלת של אופציות מוזיקליות שאפשר לעשות עם טווח הצלילים שאנחנו שומעים, כמות ענקית אבל עדיין מוגבלת, ובהתאם למיליוני השירים שיוצאים בעולם מידי שנה אי אפשר לטעון בשום צורה שכל שיר שנכתב הוא בעל לחן מקורי ומחדש לחלוטין. וזה אפילו מגביל את חופש היצירה המקורית במקום לעודד אותה, פעמים רבות קרה לי שכתבתי לחן ממש טוב לשיר ונאלצתי לגנוז אותו בגלל שהוא הזכיר לי שיר אחר. רק שלא בסוף נגמור כמו ב"פילים עגומים"..
NEF פורסם מרץ 25, 2011 פורסם מרץ 25, 2011 מזל באמת שלא היתה התעסקות עם פטנטים לפני כמה מאות היינו מוצאים את עצמנו במצב שבו סולמות ומשקלים מוגנים בפטנט. דברים דומים לזה קורים בעולם התוכנה עכשיו, אגב.
GalShaya פורסם מרץ 25, 2011 פורסם מרץ 25, 2011 הבעיה בדיוק היא שלא הביאו מוזיקאי מלומד להסביר את השחיכות של דבר כזה וכמה זה אפשרי שקרה בטעות. אגב, דיאטוניקה (או דיאטוניות) והומופוניקה (הומופוניה) זה סה"כ מונחים לבתוך הסולם וקולות אחידים (שזזים ביחד) בהתאמה. אני בטוח שרוב החבר'ה שם יודעים על מה מדובר.
Duba פורסם מרץ 25, 2011 פורסם מרץ 25, 2011 רוב החברה כן....אבל לא השופט ושוב אני מסכים איתך שחבל שלא הביאו מומחה ועשו מחקר מעמיק אבל זה המצב עכשיו....שכונה
baas פורסם מרץ 27, 2011 פורסם מרץ 27, 2011 תיקנתי את הפוסט העילג שלי (מה לעשות - אני עובד פול טיים עכשיו ) שוב - לא צריך כאן שום מוזיקאי ושום שכיחות - זאת גניבה טוטאלית! גם אני הייתי בטוח שיש פה הסכמה בין זילבר והדגנחש כשהשיר יצא, ופעם אחת בסדנא של יוסי פיין (המפיק) אפילו רציתי לשאול אותו מה זה השטויות האלה להעתיק מלודיה. במקום זה שאלתי אותו על דברים יותר פרקטיים.
Recommended Posts
ארכיון
הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.