Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

טכניקת יד ימין - האם אתם משעינים את האמה על הגוף של הבס?


tomersg

Recommended Posts

פורסם

לימנים כמובן  ;)

האם האמה שלכם נשענת על הבס בעת הנגינה או שהיא באוויר?

ככה?

471274864_38d025b2d4.jpg

או ככה?

images?q=tbn:ANd9GcRL4r6WyftpQeNTeCx-JmGLNNWPVH8TgeBKf1cVRrjgFhlR3wWQEaxe4ogGgg

האמת אני תמיד השענתי וזה אף פעם לא הפריע לי. עד שקניתי בס מסויימת ובה זה מפריע לי ומבאס אותי ואני לא יודע כל כך מה לעשות.

לשנות טכניקה אחרי 20 ומשהו שנים זה לא קל, מצד שני אני אוהב את הבס הזאת ולא רוצה להפטר ממנה.

(המנחש נכונה באיזה בס מדובר יזכה בכבוד והערכה.  :D )

פורסם

בריאותית, זווית של כמעט 90 מעלות היא לא טובה אם אתה חושב קדימה. זו פשוט תנועה לא טבעית של היד.

כמובן שיש את כל זה שזה עניין אישי וכו', אבל בשורה התחתונה, יש נכון ולא נכון, מבחינה נכונה פיזית.

ועם זאת, ישנן טכניקות שונות לשם הוצאת סאונדים שונים בהם יש למקם את היד בצורות שונות.... זה קצת מורכב כדי להסביר כאן....

אבל יש טונה טכניקות.

פורסם

האמת שאני מהרגע שהתחלתי לנגן - התרגלתי לנגן נמוך (הכוונה למיקום הגיטרה על הגוף שלי, כמובן, מעבר לעובדה הטריוויאלית שכולנו בסיסטים ומנגנים נמוך :) ), ככה שברוב הזמן שאני מנגן (לפחות בעמידה) גם אם אני לא ארצה בכך - היד שלי תהיה באוויר. המקרים היחידים שבהם אני מצליח לחשוב על זה שפרק כף היד שלי נוגע בגוף הוא בסלאפ, וגם זה קורה לעיתים ממש רחוקות.

האמת היא שמעבר להרגל - אני מתבאס שאחרי זה הגוף של הגיטרה שלי נהיה ג'יפה של זיעה והפרשות של היד (כי ככה הגוף שלנו, מפריש) אז אני מקפיד לא להניח את האמה של היד על הגוף, גם כשאני מנגן בישיבה.

ככה זה נראה:

37630_1521048996085_1530376182_31288303_763066_n.jpg

ואגב, אני שמאלי שמנגן כמו ימני, אז הרשיתי לעצמי לענות :)

פורסם

אני מנסה להחזיק את האמה כמה שיותר ישרה עם כף היד ואז נוצר מצב שאני כמעט ולא משעין את האמה על הבס.

וכן, גם אני מנצל את ההזדמנות לשים תמונה שלי מנגן  :D

76926_177896765557262_155916581088614_636757_2024839_n.jpg

פורסם

אני מנגן עם הבס דיי גבוה והאמת שאני לפעמים שם את היד ובעיקר בקטעים טכניים יותר שדורשים קפיצות בין מיתרים וכד' אני מרים אותה מהבס.

פורסם

האידיאל הוא כמובן לגעת כמה שפחות עם האמה (החלק שבין כף היד למרפק, לא לבלבל עם האצבע הנמצאת בין האצבע המורה- אינדקס, לאצבע  השלישית "נושאת הטבעת") ממש באותה מידה שפסנתרן מחזיק את היד באוויר ולא משעין אותה על הברך או על הפסנתר. הבעיה היחידה היא שהפוזיציה הזאת מעייפת. הכל תלוי בציר- והציר הוא האגודל.

נפוץ מאד לקבע אותו  (האגודל) על הפיקאפ כנקודת משען, מה שעשוי לעזור ליד להיות באוויר יותר זמן בלי להתעייף. האופציה השנייה היא להשעין את האגודל על המיתרים התחתונים ואז צריך להרים את האגודל  בכל פעם שאנחנו מנגנים עליהם- מה שהופך את העניין למעייף לכשעצמו. אפשר גם לעשות שילוב, מה שגארי וויליס הגדול (מוזר לי שלא דיברו עליו כאן, או שלא ראיתי) עושה, אבל הטכניקה שלו ספציפםית מיועדת לסאונד חסום שהוא מחפש ולא בטוח שכולם מעוניינים בו.

מטרת הפוסט הזה אינו לחדש (בטוח לא ממש חידשתי) אלא לחדד את המחשבה על העניין. לא עניין זניח כלל וכלל.

פורסם

מה שארנון אומר נכון מאוד, רק ברצוני לחדד שגארי וויליס הוא אכן הדוגמה הכי טובה שיש לעניין כי הטכניקה שלו נובעת מזו של פסנתרנים בדיוק.

למעשה, יש לו 2 פוזיציות עיקריות שהוא מדבר עליהן בטכניקת 4 האצבעות שלו (אגודל ושלושת האצבעות שכולנו יודעים שאחרים מנגנים עליהן בצורה יותר "מסורתית" הדומה לנגינת 2 אצבעות), אחת מהן היא באמת הטכניקה לשם הפקת צליל שהוא יוצתר "מיוטד", אבל בנוסף יש לו גם פוזיציה מאוד דומה (בתמונות זה נראה מאוד מאוד דומה למיוטד), שנקראת "פוזיציה פתוחה" בפיו, שבה הוא משתמש לנגינה יותר פתוחה ומאפשרת לו לנגן אורכים שונים של הצליל ולגאטו.

יש על זה קצת מידע באתר שלו וביו טיוב

תודה על האזכור הכל כך רלוונטי של גארי וויליס לעניין זה ארנון

ניצן

פורסם

את האגודל אפשר להניח על הפיקאפ כשמנגנים בעיקר על מיתרים מי ולה. כשיורדים למיתרים הגבוהים יותר, רצוי להעביר את האגודל למיתרים. על 6 מיתרים קשה מאוד להשאיר את האגודל על הפיקאפ ורצוי ךנתרגל למה שנקרא "אגודל מרחף".

פורסם

אבל את זה בכל מקרה אתה עושה, גם אם האמה נשענת על הפינה של הבס. מה הקשר? אלה שני דברים שונים.

אני מדבר על האמה - החלק של היד, שמתחיל במרפק, ונגמר בבסיס כף היד, ואתם מדברים על טכניקת פריטה של כף היד.

פורסם

התשובה בגוף השאלה. טכניקות יד ימין. האמה לכשעצמה אינה חלק שאנחנו מנגנים איתו עצמאית. האגודל, כפי שכבר צויין פה, הינו הציר והוא הגורם שיקבע איזו פריטה, זווית וכו׳ תתבצע כפועל יוצא. אם האמה תהיה מונחת על הבס יידרש מיקום אחר של האגודל מאשר במקרה והאמה ״צפה״, ובעקבות זה, גם שאר האצבעות. לא להשתמש באמה בכלל יהיה אפשרי רק אם נוכל, לדוגמא, לשתות בלי להשתמש בגרון, בלוע, ולבסוף, בקיבה- אלא אם כן משתמשים באינפוזיה, או, בהשוואה, משתמשים בקו בס שנוצר במידי בעזרת מחשב ותורגם לוייב. (לא משהו שהפורום הזה יאהב וגם אני לא).

בקיצור, אי אפשר לדון רק באמה בלי לקחת בחשבון שהיא סוג של מנוף לקו היד דרך הציר.

אני מקווה שההסבר מובן.

פורסם

תומר, אצלי זה משתנה בהתאם למה שאני מנגן, ובעיקרון הנטיה הטבעית שלי היא לתת ליד להיות משוחררת, אז לפעמים היא נוגעת, ולפעמים לא.

פורסם

פרמטר שחייבים להביא בחשבון הוא מה גובה הבס על הרצועה בעמידה.

בגובה של ג'זיסטים אין ברירה אנטומית אלא להשעין את האמה, בגובה של טרוחיו זה בלתי אפשרי, ואצל אנטוויסל היה מדף שלם...

060327_212659-1409_New%20Picture-Arie%20Volinez%20Promo.jpg

[img width=523 height=600]http://planetarock.files.wordpress.com/2009/09/robert-trujillo-01.jpg

JohnEntwistle333.jpg

פורסם

תמיד משמח לראות את חברי אריה וולניץ-הדרך בה הוא מחזיק הינה דוגמא מעולה להחזקת בס חשמלי בג׳אז.

בנוסף כדאי להזכר בהחזקה של ג׳ים פילדר המיתולוגי שנועדה להדמות החזקה של קונטרבס בבס חשמלי

fielder-jim-(web-ready).jpg

פורסם

אז ממנו לקחת את הרעיון לחבר את הרצועה לשפיץ הלא נכון של הבס? (-;

וגם רוברט טרוחיו מדמה החזקה של קונטרבס - כזה שנשברה לו הרגלית...

אגב ג'ים פילדר, קצת מדכא לראות שמי שהיה הבסיסט של דם יזע ודמעות מתפרנס עכשיו מלנגן קאברים של ארוסמית.

פורסם

הנה הטכניקת כף יד ימין של אנטוויסטל שונה לגמרי (טכניקת מכונת הכתיבה המפורסמת שלו)

אולי היא התפתחה בגלל הגובה של הבס והאמה שנחה שם בזוית מסויימת?

נראה שפעם, בשנות החמישים שישים רוב הנגנים החזיקו את הגיטרות גבוה (ראו לדוגמא את הביטלס)

ואז אין ממש בררה - האמה נוגעת בפינה. אני גם רואה את השענת האמה על הבס כסוג של עוגן - נעילת הבס במקום שלא תזוז. כשרק בוהן מופקדת על העיגון, זה מרגיש פחות יציב.

בקיצור..אני לא יודע. נראה לי שזה לא כזה משמעותי. פשוט - הבינדינג של הריקנבקר חופר חריצים באמה... זה מעצבן אותי.. זה לא קורה לי באף בס אחרת.

פורסם

נראה שפעם, בשנות החמישים שישים רוב הנגנים החזיקו את הגיטרות גבוה (ראו לדוגמא את הביטלס)

כן, אבל אז רובם ניגנו עם מפרט.

פורסם

אז ממנו לקחת את הרעיון לחבר את הרצועה לשפיץ הלא נכון של הבס? (-;

אגב ג'ים פילדר, קצת מדכא לראות שמי שהיה הבסיסט של דם יזע ודמעות מתפרנס עכשיו מלנגן קאברים של ארוסמית.

בפוסט אחר כאן "התוודיתי" כי ג'ים פילדר הוא האיש שהשפיע עלי לחבר את הקרן התחתונה של הבס בהשפעה עמוקה מהופעה הסטורית של דם יזע ודמעות  בקולנוע ארמון בחיפה ב-1972...לרבות ימים שמחתי לקרוא כתבה שבה ז'קו פסטוריוס ציין כי ג'ים פילדר היה אחד הבסיסטים המשפיעים ביותר עליו (להבדיל כמובן).

ז'קו עצמו, אגב, השתתף בסשנים של דם יזע ודמעות ומכאן גם הקשר שלו לאחים ברקר ובמיוחד לרנדי ברקר.

פילדר היה גם הבסיסט של ניל סדקה והופיע איתו רבות בלאס ווגאס...החל דרכו עם  ה"באפלו ספרינגפילד", להקה היסטורית בפני עצמה:

וכאן, על גבי עטיפת האלבום האלמותי ABSOLUTELY FREE של פרנק זאפה ו"אמהות ההמצאה" ניתן למצוא אותו- ממש באמצע התמונה- כולו מחייך, עם איזו הילה מסולסלת מעל הראש...הדמות החמישית מימין.

באלבום עצמו הוא ניגן גיטרה אקוסטית  (החל את דרכו המוסיקלית דווקא ביוקללה).

Absolutely_Free.jpg

פורסם

הוא הבחור שמנגן עם הגב למצלמה בשיר הזה של באפלו ספרינגפילד? תמיד תהיתי..

השיר של באפלו ספרינגפילד הוא סוג של "מיקס" מבחינת עריכת הוידיאו כך שמהגב נראה שהוא מנגן בפנדר (פרסיז'ן  כנראה) אבל מלפנים, בהמשך הוידיאו, בבס דמוית כינור (לא בטוח שזו הופנר). ב"דם יזע ודמעות" ניגן בפרסיז'ן.

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...