lukatch פורסם אוקטובר 10, 2010 פורסם אוקטובר 10, 2010 לדעתי מקרטני היה הראשון שהקליט בס דיירקט. יש לי את הספר של ג'ף אמריק, שהיה טכנאי ההקלטות של הביטלס, אני צריך לבדוק שם שוב.
Duba פורסם אוקטובר 10, 2010 פורסם אוקטובר 10, 2010 לדעתי מקרטני היה הראשון שהקליט בס דיירקט. יש לי את הספר של ג'ף אמריק, שהיה טכנאי ההקלטות של הביטלס, אני צריך לבדוק שם שוב. מאוד יכול להיות. קראתי איפשהו שהם הקליטו את הגיטרה בrevolution דיירקט לתוך המיקסר יכול להיות שמשם זה הוביל גם לבס.
kdeal פורסם אוקטובר 10, 2010 פורסם אוקטובר 10, 2010 על הבמה יחד איתי מנגנים גם חיים רומנו מאיר ישראל וכמובן גם יוני רכטר. להנאתכם... http://www.youtube.com/watch?v=K5awYOv3iCI ב"הו איזה לילה" הבס שלך עוד בסנברסט, אבל כבר בלי הכיסויים... כנראה שכרונולוגית קודם הכיסויים עפו, איפשהו בסביבות 1977, (השערה: כנראה אחרי הקלטת אבאניבי) ואח"כ גם הצבע ירד והיא נשארה נאטורל.... לכן לא תהיה כל ברירה ונסתפק בשיקופית סטטית בליווי הפלייבק שהוקלט ב 1977 באולפני טריטון. http://il.youtube.com/watch?v=VG1JUfcHUuQ קובי, איזה יופי של נגינה. פה (כבר כבו האורות) גם שומעים היטב את הסאונד ה MID-י הזה שאני כ"כ אוהבת. תגיד, אתה חושב שזה רק בגלל הכוונון על הגיטרה (פיקאפ אחורי מלא, וקדמי חצי, טון בחצי) או גם קשור לסאונדמן ספציפי? שמתי לב שהמון הקלטות שיצאו מ'טריטון' בסוף הסבנטיז תחילת האייטיז יש להן את הסאונד ה MID-י הנפלא הזה... ובאיזה רוטוסאונד 0.040 השתמשת? פלאטס או ראונדס? סטיינלס סטילז (RS66LC) או ניקל (RB40) ?
itch85 פורסם אוקטובר 10, 2010 פורסם אוקטובר 10, 2010 בס"ד ובאיזה רוטוסאונד 0.040 השתמשת? פלאטס או ראונדס? סטיינלס סטילז (RS66LC) או ניקל (RB40) ? +1
kobico פורסם אוקטובר 10, 2010 מחבר פורסם אוקטובר 10, 2010 תודה קרן. המיתרים היו מסוג ניקל ראונדס. מיתרים טובים להפליא. קניתי אותם בחלילית. הסאונד המידי היה די אופנתי אז ולהפיק אותו היה צריך שילוב של כמה פרמטרים. פריטה די קרובה לפיקאפ הגשר, כוון הפוטנציומטרים ביחס נכון, מיתרים טובים כמו ה ROTOSOUND ROUND איצבוע נכון ביד שמאל להפקת צליל סוסטייני, ותפקיד בס שבנוי כך שסאונד הזה המדובר יבוא לידי ביטוי. כמעט שכחתי שצריך גם גיטרה טובה. בכל מקרה, אין כאן כל התערבות של איזה אפקט או פראמפ או מגבר. ישר מהגיטרה לקונסולה דרך DI BOX. הטכנאים תמיד השתדלו לעבות לי את הסאונד כי לטענתם לא היו מספיק נמוכים. אבל גם התפקידים השתנו מאז. בעצם כל בסיסט הוא גם מפיק קטן של הסאונד של עצמו בפרט, והסאונד של כל הפלייבק בכלל. אם הנגן יודע להפיק, ומספיק רגיש לתוצאה הסופית בזמן ההקלטה, זוהי ערובה להפקה מעניינת מושכת אוזן. אגב זה נכון לגבי כל כלי נגינה וזו לא נחלתם רק של בסיסטים. כמובן שצריך סביבה תומכת, כלומר נגנים טובים שמסיעים לך לנגן בנחת לבטא את ראשך.
itch85 פורסם אוקטובר 10, 2010 פורסם אוקטובר 10, 2010 בס"ד תודה, נוסיף לרשימת הקניות (ברגע שיהיה כסף, איזה תקופה חלשה...).
itch85 פורסם אוקטובר 14, 2010 פורסם אוקטובר 14, 2010 בס"ד אפשר לחתוך את השרשור הזה לכ"כ הרבה נושאים שהם לא בדיוק קשורים לעמי פרנקל האיש והאגדה...
kdeal פורסם אוקטובר 14, 2010 פורסם אוקטובר 14, 2010 כן, צריך לשנות את הכותרת ל "קובי כהן, האיש והאגדה" קובי, היום ב YNET מספרים ש"אבאניבי" הוא השיר הישראלי שזכה להכי הרבה גרסאות כיסוי זרות EVER, פלוס לינקים לגרסאות בספרדית, באנגלית, בתאית ועוד. איזה גאווה זה לומר "אני ניגנתי בהקלטה המקורית של השיר"....
kobico פורסם אוקטובר 17, 2010 מחבר פורסם אוקטובר 17, 2010 אני נמצא עכשיו באתונה, הייתי אתמול במופע ענק במועדון לילה אתונאי. הלכתי מתוך סקרנות לראות מופע גדול של אחד הזמרים הגדולים כאן. האולם מפוצץ בקהל אוהד בטירוף, וכולם יודעים את מילות השירים והמנגינות. הבמה ענקית מלאה בפעלולים אלקטרוניים והסאוד מדהים. סגנון השירים לא דומה לשירים יווניים שאנחנו מכירים אלא סוג של מוסיקת רוק עם עיבודי HEAVY METAL. הנגנים על הבמה הם מהטובים ביוון לפי דברי אנשים ששאלתי. מה שכן הם יכולים עוד ללמוד מכל בסיסט או מתופף בארץ. הרמה של הריתם סקשן ביוון די נמוכה. צריך לפתוח להם בתי ספר לרוק אצלנו. אבל חוץ מזה הכל שם גדול ויפה. הייתם צריכים רק לראות מיחוץ לאולם איזה מכוניות חונות. למבורגיני, בנטלי, פורש, מרצדסים במאות, אכן יש שם קהילת מליונרים לא קטנה. שיהיו בריאים. מוזר שהמוסיקה יוונית המסורתית שלהם בדעיכה גדולה, הפסיקה לעניין את התושבים כבר מזמן.
lukatch פורסם אוקטובר 17, 2010 פורסם אוקטובר 17, 2010 שמישהו יספר לג'ינג'י שמטריד ברדיו עם כל מיני יווניות מייבבות.
kobico פורסם אוקטובר 18, 2010 מחבר פורסם אוקטובר 18, 2010 בדרך כלל אנשים אוהבים לכתוב על בסיסטים טובים ומענינים שגם יש מה ללמוד מהם. הפעם אשמיע בסיסט רע אמיתי!! בסיסט שהעז לנגן בהקלטה מן המניין בשיר שכתב בועז שרעבי לאילנית. להיות חפשי ומאושר. לא רק שאין לו כל כישרון להיות בסיסט, אלא שהוא מחוסר כל כישון בסיסי כמוסיקאי. הבסיסט בהקלטה נשמע כאילו הזמינו את סבתא שלי לסיישן הקלטה והפצירו בה לנגן ושיהיה בסדר... הסבתא לא רצתה לנגן אז אמרו לה שכל הבסיסטים תפוסים והיא חייבת להשתדל... אני ממליץ לא לסגור ולהתבאס באמצע השיר אלא להמשיך עד סופו כי העניין נעשה מצחיק ומגוחך יותר ויותר עם התקדמות השיר. מישהו יודע בכל זאת מי ניגן שם? מה, לא היה איזה מעבד או מפיק בזמן ההקלטה ששם לב למה שעושה בכלל הבס? או שזה בכלל לא ממש מעניין מה עושה הבסיסט כי ממילא אף אחד לא מבין בבסים.... http://www.youtube.com/watch?v=JNsP-oRvQa0
Buri פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 זאת ההקלטה המקורית?... יש מצב שזה סתם מישהו שעושה קאבר על השיר המקורי הבלאנס של הבס גבוה מדי, בגלל זה החשדות
kobico פורסם אוקטובר 18, 2010 מחבר פורסם אוקטובר 18, 2010 כן זוהי ההקלטה המקורית. היום בבוקר שמעתי את השיר ברשת ב' . הקשבתי טוב לליין של הבס ושמתי לב לכך שהבס חזק לעומת התופים - למשל. אני זוכר בדיוק את אותן הטעויות המוסיקליות של הבסיסט והן זהות בהחלט לקליפ ב YOUTUBE. הנגינה כל כך רעה עד שקשה להאמין שאכן זוהי ההקלטה המקורית. קשה בכלל להאמין שהוציאו פלייבק כזה לציבור. קטעים הרבה יותר טובים לא מושמעים ברדיו בטענה שהנגינה לא מספיק טובה. לכן אמרתי שכנראה ישנה אטימות לגבי נגינת בס.
tomersg פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 חחח זה בטח הגיטריסט או הקלידן ניגנו בס בשיר הזה. או הכי גרוע - המתופף.
RT פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 אתה בטוח שזו הההקלטה המקורית כפי שהוקלטה אז, בתקופת האבן? לי זה נשמע כמו מוטציה שנובעת מגילגולים של המרות אנלוגיות לדיגיטל. זה גם נשמע כאילו נעשתה כאן עריכת סאונד גרועה מאד - של החומר המוקלט, שעשויה להביא לתוצאה של כזה bass line מעופף. קשה לי להאמין שמישהו ניגן באיזושהי הקלטה כל כך לא ב time. וכולם מסביב שתקו...
lukatch פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 זה המקור, שמתי לב לזה מזמן. אני מוכן להתערב שזה הגיטריסט, עושה את צעדיו הראשונים והמהוססים בנגינה עם אצבעות (הימור שלי: אצבע אחת, או אגודל).
RT פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 איזו בושה. אח"כ לא מבינים איך אנחנו לא מצליחים להעפיל לאף תחרות בינלאומית בכדורגל... הכל מתחיל מכאן.
lukatch פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 קודם כל השתפרנו מאז, ודבר שני, גם אז, על כל זוועה כזאת היו לא מעט בסיסטים מוכשרים. לדוגמה, בתור ילד תמיד אהבתי את מיקי גבריאלוב כבסיסט בתקופת שבלול, פלסטלינה וכו'. הוא היה הראשון כאן שאימץ את הסאונד הקליקי של מפרט עם פאלם-מיוט, שבתור ילד כיניתי אותו "בס כמו של הביץ' בויז".
RT פורסם אוקטובר 18, 2010 פורסם אוקטובר 18, 2010 צודק. תמיד היו כאן בסיסטים מוכשרים (ע"ע פותח האשכול) כנראה העניין של הכדורגל זה מסיבות אחרות.
tomersg פורסם אוקטובר 19, 2010 פורסם אוקטובר 19, 2010 צודק. תמיד היו כאן בסיסטים מוכשרים (ע"ע פותח האשכול) כנראה העניין של הכדורגל זה מסיבות אחרות. אכן. ערסים לא מנגנים בס.
Duba פורסם אוקטובר 19, 2010 פורסם אוקטובר 19, 2010 אכן. ערסים לא מנגנים בס. או לפחות עושים את עצמם מנגנים בס בערוץ 24
kdeal פורסם אוקטובר 19, 2010 פורסם אוקטובר 19, 2010 לדוגמה, בתור ילד תמיד אהבתי את מיקי גבריאלוב כבסיסט בתקופת שבלול, פלסטלינה וכו'. הוא היה הראשון כאן שאימץ את הסאונד הקליקי של מפרט עם פאלם-מיוט, שבתור ילד כיניתי אותו "בס כמו של הביץ' בויז". אבל אמרנו שקרול קיי הקליטה עם לבד מודבק מעל הגשר, לא עם חסימות מכף היד.... ואם כבר אריק - אני זוכרת ששמוליק (ארוך) סיפר לי, שהטכנאים בתקופה ההיא לא אהבו הרבה בסים, כי זה היה גורם לתקליטים לקפוץ (ותקליט קופץ חוזר לחנות). אז היו מנמיכים בסים (או מקליטים את הבס דרך מגבר גיטרה).
lukatch פורסם אוקטובר 19, 2010 פורסם אוקטובר 19, 2010 קרול קיי לא הייתה היחידה שניגנה עם הצליל הזה. היה ג'ו אוסבורן, למשל. רוב הבסיסטים שהוציאו את הצליל הקליקי הזה (שהיה מכונה tic-tac bass) עשו את זה עם פאלם מיוט.
tomersg פורסם אוקטובר 19, 2010 פורסם אוקטובר 19, 2010 לפני עידן קרול קיי ואוסבורן היו מקליטים ליין של קונטרבס וליין של גיטרה טיק טק - או דן אלקטרו בריטון, או טלקסטר עם בוסט לנמוכים ומיתרים עבים. באה קרול קיי עם פרסיז'ן ומיוט ומפרט, וחטפה לעצמה את שני התפקידים. יותר חסכוני. לא נראה לי ששילמו לה כפול. לא כמו להרבי פלאוורס.
lukatch פורסם אוקטובר 19, 2010 פורסם אוקטובר 19, 2010 לא שילמו לה כפול, אבל בגלל שהיא הייתה חוסכת להפקה עלות של נגן נוסף, היא הפכה למבוקשת מאוד בחוף המערבי. את זה היא עצמה סיפרה.
kdeal פורסם אוקטובר 20, 2010 פורסם אוקטובר 20, 2010 אפשר לחתוך את השרשור הזה לכ"כ הרבה נושאים שהם לא בדיוק קשורים לעמי פרנקל האיש והאגדה... חתכתי קצת: ג'ף בק את זה כבר ראיתם?
lukatch פורסם אפריל 23, 2013 פורסם אפריל 23, 2013 אם לחזור לרגע לנושא המקורי: תמונות של עמי פרנקל בצעירותו. בתזמורת חיל האוויר, ובלהקת "ההדים". ואפילו אחת ממש ממש ישנה עם גיטרה. הבס הוא הופנר 182 אדומה עם מוד - פיקאפ שלישי (+עוד כפתורי ווליום וטון). כנראה שהבס הזאת נמכרה לזמר בשם ז'ראר קסטר, או נקנתה ממנו.
huckbuc פורסם אפריל 23, 2013 פורסם אפריל 23, 2013 יופי של תמונות, אילן! מאיפה? כאמור, אני חושד שההופנר האדומה היא הבס הראשונה שהגיעה לארץ.
lukatch פורסם אפריל 23, 2013 פורסם אפריל 23, 2013 יש לי 430 תמונות סטילס שנאספו להכנת הכתבה על סצינת החלטוריסטים של קפה נוגה בשנים 1965-75. יש צילומים של "להקות קצב", תזמורות ריקודים ולהקות חתונות מסוף שנות החמישים עד סוף שנות ה-70. כמות ההופנרים 182 ו-185 ("Artiste") שאתה רואה שם, ממש מפחידה. בעיקר 182 אדומות ולבנות (מצופות פלסטיק). זאת של עמי פרנקל הייתה אדומה. איפה כולן היום? אני מניח שהן פשוט לא שרדו את השנים. גוף עשוי סיבית (נסורת מעורבבת בדבק) ומצופה פלסטיק, שמתקלף עם השנים, זה לא משהו שמחזיק לעד. אגב, להקת ההדים הבאר-שבעית החזיקה הרבה שנים, בהרכבים משתנים. אם אני לא טועה גם יהודית רביץ בנעוריה הייתה שם פעם הבסיסטית. נדמה שכל הבסיסטים באותן שנים (היו לא מעט, מתברר) ניגנו על ההופנרים האלה, וגם רוב הגיטריסטים בארץ ניגנו על הופנר סוליד בודי. גיטרות הנפח היו יקרות משמעותית. היו כמה גיטרות נפח בכל זאת, בעיקר Club 40 קטנות, הנפח הכי זולה של הופנר, או אקו איטלקיות, מצופות פלסטיק של אקורדיאון (טוב, אקו היה מפעל אקורדיונים שעבר הסבה). בתמונות אתה רואה להקות שלמות עם גיטרות תואמות, כנראה הזמינו ביחד כל הלהקה סט תואם. היו שניים-שלושה מאושרים שהיה להם פנדר, אבל הם היו מיעוט. פנדר עלתה אז בערך פי 10 מהופנר סוליד-באדי, ואלה היו שנים של צנע.
tomersg פורסם אפריל 23, 2013 פורסם אפריל 23, 2013 מדי פעם כאלה קופצות לשוק. בעיקר הסולידיות. בדרך כלל במחיר מופקע כי רשום הופנר. כבר נתקלתי בכמה פה ושם. מי היה היבואן? זומרפלד? חלילית? היו קיימים אז?
lukatch פורסם אפריל 23, 2013 פורסם אפריל 23, 2013 אני חושב שזומרפלד. אבל אני אברר. אני בקשר עם אחד הבסיסטים "ההם", משה אבני. גם הוא התחיל על הופנר 182 לבנה. רק אחרי שנים הוא קנה פנדר פרסיז'ן. יש איזה קליפ יוטיוב עתיק שבו הוא מנגן עליה עם יזהר כהן. לפי לא מעט סימנים שהצלחנו לאתר, הפרסיז'ן שהייתה לו אז, והוא מצטער נורא שמכר, היא... אתם כבר יודעים לאן זה הולך... הפרסיז'ן 75' שלי! זאת שקניתי לפני 23 שנים.
rami פורסם אפריל 24, 2013 פורסם אפריל 24, 2013 הסיפור על עמי פרנקל סגר לי איזה מעגלון קטן. אני לא זוכר בדיוק מתי אולי בסוף שנות ה70 תחילת ה80 עמי ניגן עם אריק לביא ז"ל. אני הייתי נער צעיר שעדיין לא ניגן וישבתי מאד קרוב (לא הייתה במה) אולי 2 מטר מהנגנים אני זוכר שהייתי מהופנט על האצבעות שלו ולא הבנתי איך ומה הוא עושה אבל זה נישמע מדויק. אין לי ספק שיצאתי מההופעה עם מטען ולימים התחלתי לנגן ולא במקרה על בס היום אני יודע שחלק מזה זה בגלל אותו ערב. האמת שלא ידעתי מי היה הבסיסט באותו ערב אבל אני זוכר היטב איך הוא ניראה ובעקבות הסיפור הזה אני יודע על מי מדובר תודה על הסיפור זה מדהים לפעמים איך הדברים מתחברים בחיים הלוואי והייתה לי הזדמנות לומר לו בחייו שהייתה לו השפעה על זה שאני מנגן על הכלי הזה יהיה זכרו ברוך
huckbuc פורסם אפריל 25, 2013 פורסם אפריל 25, 2013 יש לי 430 תמונות סטילס שנאספו להכנת הכתבה על סצינת החלטוריסטים של קפה נוגה בשנים 1965-75. הכתבה כאן. מומלץ מאד לראות. שאפו, אילן.
Recommended Posts
ארכיון
הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.