Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

כמה מחשבות על בס


nadashap

Recommended Posts

פורסם

הי, בזמן האחרון עלו לי כמה מחשבות לגבי כל מיני דברים שקשורים לבס אז אשמח לשמוע את דעתכם-

 

 

שאלה ראשונה- האם מישהו מכם אי פעם שמע על צ׳יפ דיגיטלי ששולט על הסטינגס של הפראמפ בבס?

 

האם מישהו מכיר מכשיר איקיו עם שתי יציאות וכניסות שמאפשר לשלוט בפרקוואנסי קרוסאובר בין שתי היציאות- נגיד אם אני מחבר לשני בוקסות אז שאני אשלוט איזו בוקסה תוציא נמוכים ואיזו תוציא מידים וגבוהים? פלוס שליטה עם פדל אקספרשן בווליום שאני שולח לבוקסות?

 

ולבסוף- האם משהו ניסה אי פעם להשתמש בפראמפ+איקיו אולפני איכותי ולמצוא דרך להכניס אותו לבס בתור הפראמפ שלה?

 

דברו אלי :)

פורסם

לא שמעתי על דברים כאלה שמובנים גיטרות. נשמע שזה יכול להיות מעניין באופן מסוים. לא ממש מדבר אלי, נשמע מורכב, אבל אנסה לעזור בכל זאת.

 

לגבי שאלה אחת: אולי אתה מדבר על משהו כמו שנמצא ב PROGRAMABLE BDDI של סנסאמפ? או אולי סטייל הכפתור שמחליף תוכניות בבס מדמה הבאסים של ליין6?

 

שאלה 2: כבר שנים עברו מאז שעסקתי בענייני הגברה, אבל חברות הגברה משתמשות לרוב בפרוססורים שהם שילוב של איקיו + קרוסאובר ועוד כמה דברים. 

נניח מכשיר כזה - http://dbxpro.com/en-US/products/driverack-pa

לא יודע לגבי פדאל אקספרשן.

לריקנבקר יש את הריקוסאונד.יציאת סטריאו שמאפשרת שליחה של כל פיקאפ בנפרד למגבר משלו. נניח פיקאפ הצוואר למגבר בס עם הרבה נמוכים ופיקאפ הגשר למגבר יותר ברייט, ואף עם אפקטים שונים. ראיתי עוד יישומים דומים בגיטרות אחרות. למשל הבסים של בילי שיאהן, הפנדר והימאהה.  ואנשים שאילתרו לבד כל מיני דברים. אפשר לשים גם שני פדאלים של ווליום בדרך.. או לשלוט ביד בכפתור ווליום.

 

לגבי 3: עוד לא ראיתי דבר כזה. אבל ראיתי להיפך. יש לא מעט פראמפים שיועדו מלכתחילה להיות מובנים בגיטרות, ומצאו דרכם לקופסאות חיצוניות. לעיתים רבות עם יציאת DI, לשימוש עם גיטרות שונות, באולפן ובהופעות. למשל סדובסקי, אגילר, F BASS, מייקל פופ שמושתל בפודרה ואולי עוד כמה.

נראה לי שהמייקל פופ זה הכי בכיוון.

אלא אם כן, אתה מתכוון לפראמפים אולפניים עוד יותר נחשבים, שרבים מהם מכילים כל מיני רכיבים "אקזוטיים", כמו טרנספורים יחודיים, מנורות או מעגלים מיוחדים. דברים שקצת יהיה קשה לשתול בגוף של גיטרה בס.

לא נראה לי שעזרתי הרבה, אבל לפחות ניסיתי קצת..

פורסם

תודה על המידע, לגבי האיקיו עם קרוסאובר הכוונה שלי היא לשלוח את כל הסיגנל של הבס לפראמפ או ראש ואז להכניס לאיקיו הנוסף רק כדי לפצל את תחום התדרים שנכנס לכל בוקסה.

 

בתכלס אני רוצה שתהיה לי בוקסה סאב לכל הנמוכים ועוד בוקסה לשאר הדברים ואז לשלוט עם פדל ווליום בבוקסת סאב, ככה אני יכול ליצור אפקט של סייד צ׳יין בלייב בהופעות.

 

 

לגבי הצ׳יפ בפראמפ- אני מחפש אם יש משהו שיכול לשלוט על הפראמפ שכבר יש בבס כמו קונסולה דיגיטלית שהפריסט מזיז פיידרים וכדומה...

 

ולגבי הפראמפ אולפני בבס התכוונתי באמת לדברים היותר נחשבים, אולי יום אחד תהיה דרך לדחוף הכל בבס :)

פורסם

לגבי השני - בpod יש דואל צ׳אנל - אתה בעצם יוצר שתי שרשראות נפרדות(כל אחת מקבלת מגבר איקיו גייטים אפקטים וכו׳.. ואז אתה יכול לשרשר אותן עם היציאות left rght שיש לימכשיר וככה בעצם בשרשור עצמו להעלות נמוכים/ גבוהים לכל אחד מהצ׳נאלים.

 

 

דבר שני - להזכירך, אתה מנגן ג׳אז, אלא אם כן אתה הולך להחליף את הנריק ואני לא יודע מזה.. איפה אתה מתכנן להכניס סייד צ׳יין?

פורסם

לגבי השאלה הראשונה - לא מכיר.

לגבי השאלה השניה, התשובה קצת מורכבת.

יש מגברים שעושים פחות או יותר את מה שמבקש, למעט הסיפור של פדאל הווליום. ראה למשל -

http://www.ampeg.com/pdf/SVT4PRO.pdf(בעמ' 6-7)

http://www.gallien-krueger.com/manuals/700rb.pdf(בעמ' 7)

[חפש הסברים על פונקציית bi amp]

אני בטוח שיש עוד מגברים כאלו, אבל לא שמעתי אף פעם על מישהו שחיבר פדאל ווליום (או כל דבר אחר) בין המגבר לבוקסה. נראה לי שהדרך היותר קונבנציונלית להשיג את מה שאתה מבקש היא לבצע crossover שיפצל את הסאונד לשני מגברים שונים (להבדיל משתי בוקסות). ראה למשל את שני הפדאלים האלו -

http://www.sfxsound.co.uk/xm/

http://www.brimstoneaudio.com/laboratory.html

שני אלו נועדו ליצור שני לופים נפרדים שבסוף מתחברים לאותו המגבר. אבל ייתכן שניתן להתפצל מהם לשני מגברים נפרדים (לא לשני בוקסות נפרדות). בכל מקרה אתה יכול לדבר על זה במייל עם sfx אולי הם יכולים ליצור לך קוסטום שיעשה בדיוק את מה שאתה מבקש.

יש גם מכשירי crossover בצורת rack (איך לעזאזל אומרים את זה בעברית) שבטח יוכלו לעשות זאת, אני לא ממש זוכר דגמים אבל למיטב ידיעתי יש ל-dbx ול-ashley מכשירים כאלו.

לא הבנתי את ההתייחסות שלך ל-sidechain כנראה כל אחד מאיתנו מבין את המונח אחרת.

לגבי השאלה השלישית יש המון פראמפים איכותיים מאוד שמתאימים להרכבה על גיטרות (אקטיביות). אם אתה מחפש אחרי פונקציות מסויימות או סאונד מסויים של פראמפ אולפני ספציפי ייתכן שניתן למצוא משהו דומה.

פורסם

לא הבנתי את ההתייחסות שלך ל-sidechain כנראה כל אחד מאיתנו מבין את המונח אחרת.

כשאני כותב על סיידצ׳יין אני מדבר על שירים סטייל דייויד גואטה שכל פעם שיש קיק של הבייס דראם אז מקמפרסים את הסאבים של הבס, אני רוצה לצור את האפקט בלייב בעזרת פדאל ווליום שיהיה מחובר לבוקסה שמוציאה סאבים ואז אני יכול פשוט לחתוך אותם כשיש קיק.

 

בכל מקרה תודה לכולם על האינפורמציה, האמת שעלתה לי עוד שאלה אז אני כבר אשאל :)

 

תמיד יש את הדיבור על צווארים סטייל דינגוול עם פראטים כמו מניפה בכדי שכל מיתר יקבל את הטנשן שהוא צריך, אבל תכלס למה לא הופכים את הסדר של הטיונרים בהאד סטוק?

או אם זה מפוצל לצדדים אז להפוך בצד של של המיתרים הנמוכים.

פורסם

הבנתי.

שקלת את האפשרות לקנות קומפרסור (עדיף dual band) עם sidechain שאליו ישורשר ישירות הקיק של הבייסדראם?

אם אני לא טועה יש ל-FEA Labs קומפרסורים שיאפשרו זאת בצורה של פדאל.

לגבי השאלה השניה, אני ממש לא בקיא ברעיון מאחורי המניפה, אבל להבנתי צריך למדוד את אורך המיתר בין גשר לגשר, ולא בין גשר למיקום הטיונר בהדסטוק.כלומר מודדים רק את החלק הרוטט של המיתר.

פורסם

כשאני כותב על סיידצ׳יין אני מדבר על שירים סטייל דייויד גואטה שכל פעם שיש קיק של הבייס דראם אז מקמפרסים את הסאבים של הבס, אני רוצה לצור את האפקט בלייב בעזרת פדאל ווליום שיהיה מחובר לבוקסה שמוציאה סאבים ואז אני יכול פשוט לחתוך אותם כשיש קיק.

 

בכל מקרה תודה לכולם על האינפורמציה, האמת שעלתה לי עוד שאלה אז אני כבר אשאל :)

 

תמיד יש את הדיבור על צווארים סטייל דינגוול עם פראטים כמו מניפה בכדי שכל מיתר יקבל את הטנשן שהוא צריך, אבל תכלס למה לא הופכים את הסדר של הטיונרים בהאד סטוק?

או אם זה מפוצל לצדדים אז להפוך בצד של של המיתרים הנמוכים.

 

הרעיון של Fanned Frets הוא עניין של סקייל לא של אורך מיתר... הזוית נוצרת כדי להתאים את הסקיילים של המיתרים השונים והסקייל נמדד מהגשר לנאט ולכן האורך של המיתר בהאדסטוק הוא לא רלוונטי לזה. בד"כ כשיש דיבור על אורך מיתר (בהאדסטוק או בגוף עצמו) מדובר על רזונאנס או סאסטיין ועל זה אתה יכול לקרוא בכל מיני דברים שקשורים למיתרים שעוברים דרך הגוף וכו... בבס שלי שני מיתרים נמוכים (E ו B) אמורים לעבור דרך הגוף אבל חלק מהמיתרים פשוט לא עוברים בפתח שהם בנו בגשר ולכן כרגע הם מורכבים רגיל ואני לא מרגיש הבדל עצום (למרות שעברו שנים מאז שפעם אחרונה המיתרים כן עברו בגוף). 

 

נראה לי שבמקומך הייתי מנסה לפשט את הרעיון שיש לך כרגע לגבי הסיידצ'יין וכו' בעיקר מסיבות של פרקטיקה. נשמע לי שבתור התחלה אתה יכול לנסות לפצל את הסיגנל מהבס שלך ולנסות לשלוח אותו לני מקורות ולאחד חזרה.

אגב אני לא רוצה להיות דושבג אבל מה שאתה מתאר עם הבייסדראם ובלה בלה בלה זאת לגמרי פונקציה שפשוט כדאי לעשות עם אייבלטון.... (אני מניח שאתה יודע אבל בטח מנסה למצוא פתרון אנאלוגי)

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...