Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

Recommended Posts

פורסם

אולי מישהו פה יוכל לפתור לי תעלומה קטנה.  בספר "עור התוף של קרדיף" של דני סנדרסון, הוא מספר על ויכוח שהיה לו עם אלון אולארצ'יק בזמן החזרות לקראת ההקלטות של "צפוף באוזן", בנוגע לתפקיד הבס בשיר "אינספקטור פיקח".  הפרק השלם מהספר נמצא כאן, והחלק הרלוונטי מצוטט להלן:

 

"עברנו על האקורדים של השיר, וכל אחד פישפש וחיפש את מקומו בעיבוד. הצעתי לאלון שבבית לפני הפזמון ינגן מהלך בס יורד ושבחציו השני יקפוץ קווינטה למעלה ויעשה אותו מהלך. סליחה על הסינית.  אלון טען, חצי בצדק, שעדיף שהבס ימשיך לרדת ושהקפיצה שהצעתי תזיק לשיר.  תנמק, אמר לי. דרישה מאוד מקובלת בלהקה ברגעי מחלוקת. אמרתי שאני מסכים איתו, שהמהלך לא קונבנציונאלי, אך הוא מקורי יותר מהמהלך הרגיל של הבס ושלפעמים יש כיף בלשבור חוקים הרמוניים. אלון הסכים איתי, אבל לא במקרה הזה. כן חוקים או לא חוקים, זה מצלצל פחות טוב."

 

סוף הסיפור הוא שאלון התעקש, גם אחרי הצבעה של כל חברי כוורת שבה העמדה שלו לא התקבלה, ולכן אפרים שמיר ניגן את תפקיד הבס בשיר גם בהקלטה וגם בהופעות.

 

השאלה שלי היא - על איזה תווים מדובר, לעזאזל?  אני לא שומע לפני אף פזמון בשיר "מהלך בס יורד שבחציו השני קופץ קווינטה למעלה".

פורסם
בתאריך 1.6.2020 at 08:28, huckbuc כתב:

השאלה שלי היא - על איזה תווים מדובר, לעזאזל?  אני לא שומע לפני אף פזמון בשיר "מהלך בס יורד שבחציו השני קופץ קווינטה למעלה".

 

זו הפעם ראשונה שאני שומע הקיום של השיר הזה ולאחר הקשבה לשיר(למרות שאלו השערות ורק דני ואלון יוכלו לאשר את זה) אפשר לשמוע שהפתרון חבוי בתפקיד הגיטרה.

0:25 שזה ההחצי השני של הבית יש מהלך יורד של הגיטרה מתחיל מהצליל רה (צליל שהבס גם מנגן), ובגיטרה הצלילים יורדים בחצאי טונים מהצליל רה עד לצליל סי, שהוא הצליל השלישי (צליל מה קוראים אותו טרצה🤪) של אקורד G, וG הוא למעשה "פתרון" בשביל חזרה לאקורד C.

רצו שהבס ינגן את אותו המהלך, יתחיל מהצליל רה, וכשיגיע לצליל דו יעבור אל הצליל סול מעל (צליל מה קוראים אותו קוויטה🤪) במקום אל הצליל סי.  אלון העדיף לנגן צלילים שמחזיקים את האקורדים בצורה יציבה יותר, ובצדק🤩.

 

לגבי נושא הנגינה בפועל בהקלטות והופעות על ידי אפרים שמיר, במוניקה סקס בשיר פצעים ונשיקות יש מקרה דומה, למרות שהסיבות שונות.

אני, לא מנגן עם מפרט ולמרות שהתעקשו, סרבתי לנגן עם מפרט 👍. אז פיטר ניגן את התפקיד בהקלטות ובהופעות.

 

 

פורסם

צריך לעשות נושא חדש, "הגיטריסט שלי החליט שהוא מנגן בס יתר טוב ממני". נגיד דייוויד גילמור שניגן את הפרטלס האיקוני ב-Hey You (הוא באמת בסיסט יותר טוב מרוג'ר ווטרס, ויש לי הרבה מאוד הערכה לווטרס), או בירלי לגרן, שלא מספיק שבגיל 14 ניגן ככה, בדקה ועשרים לתוך הקטע הוא החליט שהוא עושה סולו קונטרבס, ואז ממשיך לסולו גיטרה. 

 

 

פורסם
בתאריך 1.6.2020 at 08:28, huckbuc כתב:

השאלה שלי היא - על איזה תווים מדובר, לעזאזל?  אני לא שומע לפני אף פזמון בשיר "מהלך בס יורד שבחציו השני קופץ קווינטה למעלה".

 

אני מנחש שהוא התייחס לסולו הקצרצר ב 1:29 ושאין כ"כ קשר בין התיאור שהוא נתן (בס יורד וקווינטה קופצת) למציאות. יותר נראה לי שהתרחש שם אירוע ויכוח משמעותי שנצרב לו בזיכרון.

פורסם (נערכה)
בתאריך 2.6.2020 at 23:07, RT כתב:

 

אני מנחש שהוא התייחס לסולו הקצרצר ב 1:29

 

גם זה נשמע הגיוני.

עריכה אחרונה על ידי Hamami
  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

יש מידע חדש!  הצלחתי ליצור קשר גם עם אלון אולארצ'יק וגם עם אפרים שמיר, ושניהם אמרו שבסופו של דבר אלון הקליט את הבס ב"אינספקטור", ושהוא ניגן את התפקיד שהוא רצה.  תיכף אעדכן את הקרדיט בתווים.

פורסם

אבל הסיפור של סנדרסון על זה מצוין. שאלת אותם אם מה שכתוב בסיפור על ההופעות (לא ההקלטה) קרה באמת? 

 

פורסם

לא, לא שאלתי.  אם אפגוש פעם מישהו מחברי כוורת פנים אל פנים, אולי אמשיך לחקור בעניין.  הסיפור של סנדרסון אכן מצוין.

 

אגב, ב"כוורת בקופסא" יש הקלטת דמו של אינספקטור פיקח, שמתחילה בזה שיוני רכטר שואל "אלון, אתה מוכן?".  לאור סוגיית ה"כן ניגן או לא ניגן", תהיתי עד לאחרונה אם אלון ישב אז בצד בלי הבס (כפי שסנדרסון תיאר), יוני סתם הסתלבט עליו, והחליטו להשאיר את השאלה הזאת בתור דחקה, או שאלון ניגן ויוני באמת רצה לדעת אם הוא מוכן (השיר אכן מתחיל עם רק בס וקלידים).

 

 

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...