ivribass פורסם יוני 27, 2020 פורסם יוני 27, 2020 ?אהלן, מה עניינים (יש לי עוד מעט גיג של ביטלס ואין לי הופנר. אז בשביל לדמות את הסאונד כמה שיותר (ובטח אתם מכירים את הטריק (לשים ספוג על הג׳ז בס/פרסיז׳ן (עדיין לא החלטתי איזו גיטרה תשמע יותר טוב בהקשר לביטלס, יש מצב שהפרסיז׳ן ?ידוע לכם על ספוגים ספציפיים שהתנסתם בהם שנותנים איזון בין החסום ללא חסום מדי כמובן שאני לא מדבר על ספוגים יעודיים, אלא ספוגים שמיועדים אולי לניקיון אבל כאלה שנותנים את האיזון הזה. .רק מציין שאני לא מתכוון להחליף את המיתרים במיוחד לפלטס, ככה שאני שואל ספציפית על ספוג. ?אגב, כמה זה משנה לשים הספוג מעל או מתחת לגשר מעניין מה ג׳יימסון היה עושה
lukatch פורסם יוני 27, 2020 פורסם יוני 27, 2020 רוב התקליט הלבן הכפול מוקלט על פנדר ג'ז בס 66', עם המיוט ספוג המקורי של פנדר מעל המיתרים (מתחת לכיסוי הכרום). האיזון בין חסום לבין לא-חסום-מדי מגיע מגובה הספוג שאתה דוחס שם. מיוט מעל הגשר - עובד גם עם מפרט וגם עם אצבעות. בשביל מיוט ספוג מעל המיתרים אתה צריך את כיסוי הכרום של הגשר. זה מה שג'יימרסון היה עושה. מיוט מתחת למיתרים - עובד טוב עם אצבעות אבל פחות טוב עם מפרט.
ivribass פורסם יוני 27, 2020 מחבר פורסם יוני 27, 2020 אשכרה כיסוי כרום? חשבתי אולי לקנות איזה מסקינטייפ חזק ואיזה ספוג (בכל אופן, שמעתי על כך שמקרטני ניגן עם ג׳ז בס באלבום הלבן. שומעים את ההבדל בשירים בהם הוא ניגן והבס נשמעת הרבה יותר פאנצ׳ית מאשר ההופנר (ווייל מיי גיטר .בהקשר להופנר חשבתי שדווקא הפרסיז׳ן מתקרבת אליה יותר בסאונד
lukatch פורסם יוני 27, 2020 פורסם יוני 27, 2020 כן אבל בלבן הכפול זה בעיקר הפנדר, והשאלה הייתה על "סאונד ביטלס" עם פנדר.
Noam Zalt פורסם יוני 29, 2020 פורסם יוני 29, 2020 ivribass ממש לא חובה לקנות את הכיסוי כרום המקורי של פנדר, זה פשוט הצורה שככה הגיטרות במקור הגיעו מהמפעל אז. אני חושב שרוב הגיגים שעשיתי בחיי היו של ביטלס ומעולם לא הייתה לי הופנר. לרוב הייתי משתמש בפנדר כלשהי עם PALM MUTE+ מפרט, שזה בעצם חסימה של המיתרים עם היד הפורטת. זה מאפשר לך לשחק קצת עם כמות המיוט שאתה רוצה להשיג על כל מיתר בנפרד , אבל אז זה אומר שהיד הפורטת שלך מקובעת לאזור הגשר. מסקנטייפ עם ספוג מלמעלה או ספוג פשוט מלמטה- הכל אופציות טובות. לא חושב שיש איזה חומר פלא שמתאים לכל הבסים בעולם, זה פשוט לנסות ולראות מה נשמע לך טוב.
lukatch פורסם יוני 29, 2020 פורסם יוני 29, 2020 מהניסיון שלי כיסוי הכרום מאפשר ללחוץ את הספוג אל המיתרים. בשיטה של קרול קיי (בתמונה ששמת) זה לא ספוג אלא חתיכת לבד מקופלת כמה פעמים ומודבקת עם מאסקינג טייפ.
Sunny פורסם יוני 29, 2020 פורסם יוני 29, 2020 שאלת תם ואל תצחקו עלי בגלל זה - אפשר לנגן ביטלס ושזה ישמע משכנע ומעולה גם בלי מפרט ומיוטינג ועל כל גיטרה אחרת?
RT פורסם יוני 29, 2020 פורסם יוני 29, 2020 לפני כשעה, Sunny כתב: שאלת תם ואל תצחקו עלי בגלל זה - אפשר לנגן ביטלס ושזה ישמע משכנע ומעולה גם בלי מפרט ומיוטינג ועל כל גיטרה אחרת? השאלה היא את מי את מנסה לשכנע. כדי להתקרב לסאונד של פול כדאי לנגן עם מיוט, טון חתוך ומפרט. אגב, נתקלתי בחיקוי הופנר-פול זולה שנקנתה בחלילית ושנשמעת מעולה. לא זוכר איזו חברה אבל עניין של 1200-1500 ש"ח. אבל, הרי כל ניסיון שיכנוע ייעשה כחלק מהרכב שלם והבס הוא רק חתיכה אחת בפאזל. לדעתי, עם טכניקת מיוט של כף היד או ספוג + מפרט אפשר להוציא מכל בס תוצאה סבירה מאד.
lukatch פורסם יוני 29, 2020 פורסם יוני 29, 2020 "שזה יישמע משכנע ומעולה" אפשרי על כל בס. מקרטני עצמו ניגן תקופה מסוימת במקביל על ההופנר והריקנבאקר, שני באסים שונים מאוד, שני קצוות קיצוניים, ועדיין יש שירים שאנשים מתווכחים לגביהם שנים אם זאת ההופנר או הריקנבאקר. הסיבה היא שמקרטני "אנס" את הריקנבאקר שלו להישמע כמו ההופנר. פלאטוואונדס, אקשן גבוה, הוא אפילו שינה את הנאט שלה ל-zero fret כמו בהופנר! הוא ממש נלחם נגד כל מה שייחודי בסאונד של ריקנבאקר. אז מקרטני עצמו הוכיח שהוא יכול להישמע כמו עם ההופנר גם על הבס הכי שונה מהופנר שאפשר להעלות על הדעת. אבל מפרט אתה חייב, אם אתה רוצה שזה יישמע משכנע.
lukatch פורסם יולי 6, 2020 פורסם יולי 6, 2020 Kay Jazz Special שהוא קנה בתקופת ווינגז. הוא מצולם איתה גם בווידאו של Ebony and Ivory, והוא גם הופיע איתה לפעמים עם ווינגז. הן יוצרו בשיקאגו בתחילת שנות ה-60. יש ריאישיו בן זמננו (סיני כמובן) של הדגם הזה, אבל מקוריות (כמו של מקרטני) יוצרו פחות מ-500, בשני פינישים - מייפל טבעי, ושחור. כאן תוכל לקנות אחת מהן, שנת ייצור 1960, ב-20,000 שקל (לפני משלוח ומע"מ): https://www.ebay.com/itm/123974971441 או 1962 בצבע מייפל - כלומר לא מקרטני - ולכן חצי מחיר (10,000 ש"ח): https://www.ebay.com/itm/163657095392 אפשר לשמוע אותה באלבום Red Rose Speedway של ווינגז משנת 1973. גם בלהיט ההיסטרי Wipe Out של הסרפאריז, הבס הוא קיי ג'אז ספשל.
Recommended Posts
צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב
עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה
צור חשבון
פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!
הירשם לפורוםהתחבר
משתמש רשום? התחבר כאן.
התחבר כעת