lukatch פורסם מרץ 10, 2021 פורסם מרץ 10, 2021 בשנות ה-40 אפיפון היו יצרנים של גיטרות נפח (ג'ז בוקס) איכותיות ויוקרתיות בניו יורק, אבל בשנות ה-50 המכירות צנחו עד שנעצרו כמעט לחלוטין, ובמקביל המתחרה גיבסון שיגשגה. הדבר היחיד שאפיפון עדיין הצליחו בו היה קונטרבסים. זה היה לפני המוצר החדש של ליאו פנדר (גיטרה בס), וגיבסון מאוד רצו לקנות מאפיפון את מחלקת הקונטרבסים שלהם. גיבסון הציעו 20 אלף דולר. אפיפון הסכימו. מה שגיבסון גילו לתדהמתם הוא שאפיפון חשבו שהסכום הזה הוא עבור כל החברה. הם העבירו את כל המלאי והמיכשור לידי גיבסון, שניסו להבין מה עושים עם כל זה עכשיו. בקיצור, כל מה שגיבסון רצו היה מחלקת קונטרבסים, ובלי להתכוון הם קנו את אפיפון ב-20 אלף דולר. https://www.guitarworld.com/features/how-gibson-rescued-epiphone-in-the-late-1950s
lukatch פורסם מרץ 13, 2021 מחבר פורסם מרץ 13, 2021 בתאריך 12.3.2021 at 17:17, guy_ron כתב: אז איפה כל הקונטרבסים ? התפיידו כשהתברר שהמוצר החדש והמהפכני של ליאו פנדר דווקא תופס. גיבסון ייצרו קונטרבסים במספרים קטנים (כלומר כמה מאות) בין 1939 ל-1945. הם היו כלים פשוטים - רובם היו דיקט (פלייווד) וחלקם הייבריד (טופ עץ מלא, גב וצדדים דיקט). המחירים נעו מ-$125 לדגם הפשוט ביותר, עד $325 (B250 הייבריד בצבע בלונד). התוכניות שהיו אחרי מלחמת העולם לחזור ולייצר קונטרבסים באמצעות הליין שנקנה מאפיפון קופלו רשמית רק בשנת 1961. הנה קונטרבס אחד שגיבסון צבעו בזהב ("גולד טופ") ונתנו כמתנה ללס פול, ואפיפון B4 (פלייווד) שנת 1951. שימו לב ללוגו של אפיפון על הטיילפיס - זה אותו "ביקיני לוגו" שהופיע על ההדסטוק של גיטרות אפיפון מאותה תקופה. חדי העין יבחינו שעל הגיבסון, הגשר נמצא בערך חצי אינץ' גבוה מדי, מה שמעמיד בסכנה את שלמות הטופ. אני מקווה שמאז הצילום הזה מישהו כבר החזיר אותו למיקום הנכון.
lukatch פורסם מרץ 13, 2021 מחבר פורסם מרץ 13, 2021 בונוס, במיוחד לכל מי שצחק על הרעיון שאפשר לנגן קונטרבס עם מפרט - גיבסון מנדו-בס, שנת 1918.
Recommended Posts
צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב
עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה
צור חשבון
פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!
הירשם לפורוםהתחבר
משתמש רשום? התחבר כאן.
התחבר כעת