Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

פרטלס במוסיקה הודית


yarabi

Recommended Posts

פורסם

נתבקשתי לפתוח נושא חדש לגבי נגינה על פרטלס המושפעת ממוסיקה הודית.

אני טס להודו עוד שבוע וחצי כדי לנגן כמה הופעות, להעביר סדנאות בס, וללמוד עוד מוסיקה קלאסית הודית על הפרטלס. אחד המורים שאני מנסה להשיג הוא נגן הסיטאר הידוע שאהיד פארווז (Ustad Shahid Pravez Khan). כן, שמו הפרטי הוא שאהיד. מוסיקאי עצום.

הכנתי לו איזשהוא וידאו קצר (צריך להגביר את הווליום), כדי אולי לשכנע אותו שיהיה מעניין ללמד אותי (הוא נגן ומורה מאוד מבוקש):

בינתיים הוא לא עונה לי.

פורסם

קשה לי להגיד שהבנתי בכלל מה קורה שם....אבל נשמע טוב!

שיהיה בהצלחה ותהנה בכל אופן!

פורסם

אחי, יש לי המון מה ללמוד ממך, באמת, אבל הקטע שהעלת מאד לא מוסיקלי. אין חיבור טבעי בין הפראזות והכל נשמע ריק בכללי.

אולי אם תוכל ללות את עצמך, אפילו בתו אחד בתוך איזשהי מסגרת זה ישמע הרבה יותר טוב.

בכל מקרה תהנה מהטיול ותמשיך לחלוק אתנו את העשייה המרתקת שלך

פורסם

לאזניים המערביות שלנו זה נשמע קצת מזייף. אני יכול לשמוע את ה"הודיות" שבעניין\ וזה מגניב להכניס פרטלס לעולם הזה (לדעתי פרטלס מתאימה יותר למוסיקה ערבית מאשר להודית). מאחל הרבה בהצלחה, אני בטוח שתחזור כמאסטר ראשון לנגינת סיטאר על פרטלס :-)

פורסם

רק עכשיו התפניתי לשמוע בנחת. אסף זה נהדר!

טיילתי בהודו ולמדתי קצת סיטאר, ממש קצת. היום הסיטאר תלוי לקישוט בבית. אבל די נפתחתי לסוג מוזיקה הזה, אם כי הקרחון הוא ענק. הסגנון גם משפיע עלי בדרך כלל בסולואים שאני לוקח על בס.

קצת חסר לי הצלצול כמו שיש למיתרים הסימפטטים בכלי ההודים או הדרון שטמפורה נותנת. בוידאו ששמת יש איזה רקע? כי אם יש אז לא שומעים יות מרמיזה. אולי טיפה תגביר.

אבל זה יפה מאוד לשמוע מה שאתה עושה על הבס ויפה לראות שאתה מאוד רציני בעניין.

זה מבוסס על ראגא מסויימת?

מעניין אם המורה השאהיד השיב לך בסוף. (שאהיד זה לא שם כזה נדיר בהודו..יחסית למדינה עם יותר ממיליארד תושבים)

גם הקטע שלך עם האיבו מעולה. שם שומעים את הליווי קצת יותר.

נ.ב, אם אקליט איזה פראזה קצרצרה שזכורה לי מאיזה ראגא ששמעתי אז בהודו ב 2003, ונחרטה לי בזיכרון, ואין לי מושג מהי, תוכל לעזור לי לזהות אותה? מעין הכה את המומחה? )

פורסם

תודה. יש טמפורה ברקע אבל היא באמת קצת חלשה.

תומר: לגבי הראגות, אני לא יודע את השמות אז כנראה שגם לא אוכל לענות לך. כמו כן השמות של הראגות במוסיקה הקלאסית בצפון הודו שונים מהשמות של המוסיקה בדרום. אני למדתי עד עכשיו בדרום מוסיקה קלאסית של הדרום - וזה בעצם הניסיון הראשון שלי לנגן לפי מסורת של סיטאר.

למי שלא מכיר - הרבה פעמים במוסיקה מזרחית\מן המזרח (הודית, ערבית, פרסית, כו'..), ישנה הקדמה לקטע המוסיקלי ע"י תצוגה של הסולם\ראגה\מקאם. מן פרזנטציה של הסאונד אותו נשמע ביצירה (במוסיקה ערבית ישנן מודולציות בהקדמה אבל זה סיפור אחר). בהודו ההקדמה יכולה להיות מאוד ארוכה (מעל חצי שעה..), תלוי במצב הרוח של הנגן.

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...